FAQ

 

Op deze pagina vind je een overzicht met veelgestelde vragen over de Doetsekom en de daarbij horende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0184-651653 of mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

ALGEMEEN

 
WAT ZIJN DE OPENINGSTIJDEN?

De openingstijden van de Doetsekom vind je onder de pagina openingstijden.

 
GELDEN ER HUISREGELS BIJ DE DOETSEKOM/ DE KOM?

Voor jouw en onze veiligheid gelden en huisregels op het terrein van de Doetsekom en in de Kom, zodat we je optimaal kunnen laten genieten van een ‘vertrouwd, gezond en actief uitje’. De huisregels vind je onder de pagina huisregels.

 
IS ER EEN COVID-19 VEILIGHEIDSPLAN?

Jazeker. Ook dit jaar hebben we een veiligheidpslan opgesteld. Conform de richtlijnen van het RIVM is het toegestaan om alle leeftijden tegelijkertijd toegang te verlenen tot ons zwembad op eigen risico/ eigen verantwoordelijkheid. We hanteren hierbij de regel ‘1,5 meter afstand is altijd de norm’ (zie veiligheidsplan met ingang van 3 april 2021). 

Abonnementhouders hebben gegarandeerd toegang tot ons bad. Zij scannen de abonnementspas bij het loket en worden hiermee geregistreerd (gegevens bij ons bekend in het systeem). Let op: zonder abonnementspas geen toegang. 

Geen abonnement? Dan is het mogelijk een los ticket online te kopen. Let op: per dag zijn er een beperkt aantal losse tickets in de verkoop. 

 
KAN IK PINNEN?

Bij de Doetsekom en Sportcafé ’t Kommetje is het mogelijk om met een pin transactie je betaling te doen. Let op! Entreeticktets (dagticket en abonnementen) dienen online besteld en betaald te worden. Klik hier voor meer informatie.

 
WAAR VIND IK DE PLATTEGROND?

De plattegrond van de Doetsekom vind je onder meer op de pagina zwemmen of klik hier voor een download van de plattegrond.

 
MAG IK ZELF ETEN & DRINKEN MEENEMEN?

Op het terrein van de Doetsekom mag je je eigen eten en drinken nuttigen, maar niet in de Kom en het bijbehorende terras van Sportcafé ‘t Kommetje. Alcohol meenemen is verboden en laten bezorgen van eten mag ook niet.

 
MAG IK ZELF MUZIEK DRAAIEN/ MEENEMEN?

Dit mag, alleen met gebruik van oortjes/ koptelefoon zodat andere bezoekers geen hinder ondervinden hiervan.

 
HOE KAN IK SPONSOR WORDEN VAN DE DOETSEKOM?

Voor een overzicht van de sponsormogelijkheden verwijzen we je naar onze sponsor pagina.

 
 
WAAR KAN IK ME MELDEN ALS IK IETS VERLOREN BEN?

Bij de Doetsekom helpen we je graag om je verloren/kwijtgeraakte eigendom terug te vinden. Stuur een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl met je persoonlijke gegevens en datum van bezoek. 

 
IS ROKEN TOEGESTAAN?

Met uitzondering van het terras bij Sportcafé ’t Kommetje is roken (inclusief gebruik van waterpijp) niet toegestaan. Zie hiervoor ook onze huisregels.

 
MAG IK MIJN HOND MEENEMEN?

Het is niet toegestaan om je hond mee te nemen naar het terrein en/ of in het zwembad te laten zwemmen. Zie hiervoor ook onze huisregels.

 

 
HEEFT HET TERREIN LAST VAN EIKENPROCESSIERUPSEN?

In diverse bomen hebben wij preventief nestkastjes hangen. Op dit moment is het terrein geheel vrij van eikenprocessierupsen.

 
IS ER EHBO AANWEZIG?

Ja, hiervoor kan je je melden bij een van de medewerkers of in de Kom/ Sportcafé ’t Kommetje.

 
ZIJN ER ZWEMBANDJES TE KOOP BIJ HET ZWEMBAD?

Ja, in de Kom is het mogelijk om zwembandjes te kopen mocht je kind nog geen diploma hebben.

 
HOE KAN IK EEN SUGGESTIE OF KLACHT INDIENEN?

‘Veilig, vertrouwd en actief uitje’ is waar wij naar streven en ons beleid op voeren.

Heb je een suggestie, opmerking, klacht of compliment? Wij horen graag jouw mening. Stuur een bericht naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

 
 
 

TICKETS & ABONNEMENTEN

 
HOE BESTEL IK EEN ABONNEMENT?

Bij de Doetsekom kun je je abonnement online bestellen. Na betaling ontvang je een bevestiging met link naar de 'Mijn Doetsekom' omgeving. Hier is het mogelijk een pasfoto te uploaden. Let op: dit kan pas na 1 april 2021.

Abonnementen gekocht voor 1 april liggen klaar bij je eerste bezoek aan de Doetsekom vanaf 3 april 2021 op vertoon van je identiteitsbewijs. Is het uploaden van een pasfoto niet gelukt? Dan kan dit nog bij het loket.

Bestel je na 1 april? Dan haal je na 4 werkdagen je abonnement af bij de kassa van het zwembad op vertoon van je identiteitsbewijs.

Het abonnement van de Doetsekom is persoons- en seizoensgebonden.

 
WAT ZIJN DE VOORWAARDEN VAN EEN ABONNEMENT?

Voorwaarden all-in & basis abonnement:

  • Voor aanschaf van een abonnementspas betaal je eenmalig een bedrag van € 9,95. Bij verlies dient dit bedrag wederom betaald te worden.

  • Basis abonnement dient direct online betaald te worden.

  • Bij een all-in abonnement zijn er twee opties:
    - betaal via een automatische incasso op de eerste dag van het kwartaal
    - ontvang 5% korting op het totaalbedrag (excl. de kosten van abonnementspas) bij betaling van het volledige abonnementsgeld voor 12 maanden, bij aanschaf van je abonnement via de website

  • Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen (opzegtermijn 1 maand). Medio januari 2022 ontvang je van ons een mail voor de betaling van het abonnement voor seizoen 2022.
 
KAN IK EEN ALL-IN ABONNEMENT VOOR EEN KWARTAAL BESTELLEN?

Nee, dat is niet mogelijk. Voor seizoen 2021 heb je de keuze uit een basis abonnement voor zes maanden of een all-in abonnement voor 12 maanden.

De prijzen van onze all-in abonnement staan per kwartaal op de website vermeld. Dit hebben we zo gedaan, omdat we de opties aanbieden om
- per kwartaal per automatische incasso te betalen
- het totaalbedrag van het jaarabonnement (lees: 4 kwartalen) in 1x te betalen bij aanvang van het abonnement, waarbij je profiteert van 5% korting (excl. abonnementspas).

Bij het doorlopen van de stappen in het bestelproces rekent het systeem dit automatisch voor je uit en kan je zelf aangeven welke betaaloptie je voorkeur heeft.

Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen. Medio januari 2022 ontvang je van ons een mail voor de betaling van het abonnement voor seizoen 2022 en/ of heb je de mogelijkheid schriftelijk op te zeggen.

Voorwaarden all-in & basis abonnement:

  • Voor aanschaf van een abonnementspas betaal je eenmalig een bedrag van € 9,95. Bij verlies dient dit bedrag wederom betaald te worden.

  • Basis abonnement dient direct online betaald te worden.

  • Bij een all-in abonnement zijn er twee opties:
    - betaal via een automatische incasso op de eerste dag van het kwartaal
    - ontvang 5% korting op het totaalbedrag (excl. de kosten van abonnementspas) bij betaling van het volledige abonnementsgeld voor 12 maanden, bij aanschaf van je abonnement via de website

  • Abonnementen worden automatisch verlengd met ingang van 1 april van het volgend seizoen (opzegtermijn 1 maand). Medio januari 2022 ontvang je van ons een mail voor de betaling van het abonnement voor seizoen 2022.
 
WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN ABONNEMENTSPAS KWIJT BEN?

Tegen betaling van € 9,95 ontvang je een nieuwe abonnementspas. Je kunt deze aanvragen via ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl en afhalen bij de kassa van het zwembad tijdens openingstijden.

 
WAT BIEDT HET ALL-IN ABONNEMENT IN DE WINTERPERIODE?

All-in abonnement (winterperiode)
Met een all-in abonnement ben je in de winterperiode tijdens de aangepaste openingstijden welkom in Sportcafé 't Kommetje en op het terrein van de Doetsekom.

Op het recreatiepark heb je de mogelijkheid gratis gebruik te maken van alle toestellen van de hindernisbaan, de beachvolleybalvelden, de jeu de boules baan, de ligweide. Hier kan je individueel sporten & bewegen of bijvoorbeeld met familie of vrienden. Voor sporten in teamverband/ onder begeleiding verwijzen we je graag naar onze partner Beter-Doen.

Ook organiseren we in de winterperiode binnen activiteiten in het Vereniginsgebouw De Kom, zoals een maandelijkse seniorenochtend, een spelletjesmiddag voor de jeugd en een Doestekom Bitterballen Pool Toernooi. Of ben je welkom voor een drankje, spelletje, het kijken van een sportwedstrijd op groot scherm of potje poolen met vrienden of familie. Afhankelijk van de vraag van onze all-in abonnees gaat de agenda hiervoor nog uitgebreid & aangepast worden.

 
WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR EEN 12 BADENKAART?

De kosten bedragen € 75,-. Deze kaart is alleen aan te schaffen door bezitters van een all-in abonnement en geeft recht op toegang voor introducees tot en met 12 jaar.

Indien er voor een familie abonnement is gekozen kunnen alle gezinsleden van deze 'knip-kaart' gebruik maken. Voorbeeld: persoon A neemt 3 vriendjes mee, persoon B de volgende dag 2 vriendinnen, dan is het overall tegoed op de 12-badenkaart nog 12-3-2=7 tickets. 

 
HELP, IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN!

Wachtwoord vergeten? Geen probleem!

Klik op 'Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten?'. Je ontvangt dan automatisch een mail met nieuwe inloggegevens.

Let op: de link in deze email is niet klikbaar. Deze dient gekopiëerd te worden naar je browser. Excuus voor het ongemak.

 
HOE KAN IK EEN PASFOTO UPLOADEN?

Abonnement besteld? Dan dien je nog een pasfoto te uploaden...

Stappenplan uploaden pasfoto*
- klik op de link in de bevestigingsmail van je abonnementsbestelling
- vul je gebruikersnaam en wachtwoord in
- klik op de button 'NAAR JE PERSOONLIJKE GEGEVENS'
- klik op de button 'WIJZIGEN' onder de tab ALGEMEEN
- klik op 'BESTAND KIEZEN' om een foto te selecteren en sluit af met 'OPSLAAN'

* Let op! Dit dient voor iedere persoon met de eigen inlog gedaan te worden. Na persoon 1 moet er uitgelogd worden en met de gegevens van persoon 2 (gebruikersnaam en wachtwoord)  opnieuw ingelogd. 

Lukt het niet om bovenstaande stappen te volgen? Dan is het ook mogelijk om aan het loket een foto te maken.

 

 
WAAR KOOP IK MIJN ENTREETICKETS?

Een entreeticket (dagentree voor dezelfde dag) voor de Doetsekom of een abonnement koop je via deze website.

 
MOET IK MIJN ENTREETICKET PRINTEN?

Je hoeft je entreeticket niet te printen. De tickets zijn namelijk ook te scannen vanaf een smartphone of tablet. Download wel eerst het ticket op je smartphone of tablet, want een foto is niet scanbaar. 

 
MAG IK MET EEN LOS TICKET HET TERREIN VERLATEN EN LATER TERUGKOMEN?

Een los ticket geeft eenmalig recht op toegang. Bij tussentijds verlaten van het terrein, dien je online een nieuw ticket aan te kopen.

 
TOT WELKE LEEFTIJD HEBBEN KINDEREN GRATIS TOEGANG?

Kinderen tot en met 1 jaar krijgen gratis toegang mits je in het bezit bent van een all-in familie abonnement.

Voor een basis abonnement en/ of los ticket geldt dit niet en zijn de prijzen voor kinderen en volwassenen hetzelfde (meer informatie over tickets vind je hier).

 
 

FACILITEITEN

 
IS HET GEBRUIK VAN KLUISJES GRATIS?

Voor het gebruik van een kluisje is een munt van € 1,- nodig. Deze munt krijg je na gebruik van het kluisje weer retour.

 
KAN IK WARM DOUCHEN NA HET ZWEMMEN?

Ja, die mogelijkheid is er. Bij een all-in abonnement mag je gratis gebruik maken van de douche en anders betaal je € 0,50.

 
IS ER EEN GELEGENHEID MIJN BABY TE VERSCHONEN?

Ja, die mogelijkheid is er in de kleedruimte van de Doetsekom.

 
WAT KOST DE HUUR VAN EEN LIGBED EN/OF PARASOL?

Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de ligbedden en parasols op het terrein. Gebruik is gratis – mits beschikbaar.

 
 
HOE RESERVEER IK EEN JEU DE BOULES BAAN?

Het reserveren van een baan kan op locatie aan het loket van Sportcafé ‘t Kommetje of online via de website met je abonnementsnummer.

In het hoogseizoen is deze faciliteit voor all-in abonnementhouders inbegrepen bij het abonnement. Basis abonnees van de Doetsekom en dagbezoekers (los ticket) betalen € 5,- voor aanvang. In het laagseizoen is het gebruik van de baan voor een uur inbegrepen bij de ticketprijs van een dag.

Klik hier voor de beschikbaarheid van de jeu de boules baan.

 
HOE RESERVEER IK EEN BEACHVOLLEYBALVELD?

Het reserveren van een baan kan op locatie aan het loket van Sportcafé ‘t Kommetje of online via de website met je abonnementsnummer.

In het hoogseizoen is deze faciliteit voor all-in abonnementhouders inbegrepen bij het abonnement. Basis abonnees van de Doetsekom en dagbezoekers (los ticket) betalen € 5,- voor aanvang. In het laagseizoen is het gebruik van de baan voor een uur inbegrepen bij de ticketprijs van een dag.

Klik hier voor de beschikbaarheid van de beachvolleybal velden.

 
IS HET GEBRUIK VAN DE HINDERNISBAAN GRATIS?

Ja, indien er geen lessen van Beter Doen Vitaal plaatsvinden op de speeltoestellen van de hindernisbaan, dan is het gebruik gratis. Let op: op eigen risico.

 
 
 

ZWEMLESSEN

 
WAAR VIND IK HET AANBOD ZWEMLESSEN?

Voor een overzicht van de beschikbare zwemlessen klik hier. Heb je een vraag of wil je prive les? Mail dan naar yram.[antispam].@dedoetsekom.nl

 

 
MAG IK AANWEZIG ZIJN BIJ DE ZWEMLES VAN MIJN KIND?

Ja, het is mogelijk plaats te nemen op het terras van Sportcafé ’t Kommetje of in de binnenruimte van de Kom (max. 1 ouder per kind).

 
MAG IK AANWEZIG ZIJN BIJ DE ZWEMLES VAN MIJN KIND?

Nee, het zwembad is gesloten voor vrij zwemmen tijdens de zwemlessen. Wel is het mogelijk dat je in de Kom of op het terras verblijft.

 
 
VANAF WELKE LEEFTIJD KAN MIJN KIND MEEDOEN AAN DE ZWEMLES A

Voor de zwemles geldt dat je kind op 1 april minimaal 4 jaar en 10 maanden moet zijn.

 
HOE KAN IK MIJN BORSTCRAWL LESKAART BETALEN?

Voor het opgeven aan de borstcrawl lessen stuur je een mail naar yram.[antispam].@dedoetsekom.nl. Geef hierbij duidelijk aan of je op de vrijdag- of zaterdagmorgen wilt lessen (check de opties hier). Na ontvangst van je mail ontvang je een bevestiging.

Als all-in abonnee ontvang je een korting op de leskaart (voor 10 lessen betaal je €75,- in plaats van € 125,-). Bestelling & betaling van de kaart kan na 1 april. We informeren je hier per mail over. 

 
KAN IK EEN GEMISTE BORSTCRAWLLES INHALEN?

Helaas, dat is niet mogelijjk. De leskaart betreft 10 lessen in een periode van 10 weken. Bij het missen van een les zal er geen restitutie van lesgelden plaatsvinden.

 
 
 

DE KOM

 
KAN IK MIJN MOBIEL OPLADEN?

Ja, hiervoor is een mogelijkheid bij de Kom. Let op: opladen is op eigen verantwoording, medewerkers van de Kom houden geen toezicht hierop.

 
KAN IK NA SLUITING VAN HET ZWEMBAD NOG IETS NUTTIGEN BIJ DE HORECA?

Ja, dat is mogelijk. Sportcafé ’t Kommetje sluit later dan het zwembad de Doetsekom.

 
 
HOE WAARDEER IK MIJN BARTEGOED OP?

All-in abonnees ontvangen - afhankelijk van het abonnement - per kwartaal een bartegoed. Dit bartegoed wordt automatisch bijgeschreven op de pas. Voor familie abonnementen geldt dat er per kwartaal EURO 10,- op de pas van de hoofd abonnementhouder wordt bijgeschreven (dit tegoed staat niet op alle passen, er dient dus zelf een tegoed op passen van overige familie leden gezet te worden).

Voor junior abonnementhouders is het tegoed per kwartaal EURO 5,- p/p en abonnementhouders 18+ EURO 7,50 p/p per kwartaal. Met het tegoed kunnen aankopen bij Sportcafé ‘t Kommetje contactloos worden gedaan.

Geen all-in abonnement? Dan is het mogelijk om bartegoed op je pas te zetten.

Note: bartegoeden vervallen met ingang van 1 april 2022.

 
KAN IK MIJN KINDERFEESTJE VIEREN BIJ DE DOETSEKOM?

Ja, stuur een mail naar ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl voor de mogelijkheden en tarieven van een feestje bij de Doetesekom/ de Kom/ Sportcafé 't Kommetje.

 
 
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale werking van de website.
Instellingen
doetsekom-logo-dia

ADRES

De Doetsekom
A.M.A. Van Langeraadweg 3
3381 LB Giessenburg

CONTACT

Telefoon: 0184-651653
Email: ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

Check het laatste nieuws via social media:

 

Website ... met M erbij / Powered by e-Captain

doetsekom-logo-dia

ADRES

De Doetsekom
A.M.A. Van Langeraadweg 3
3381 LB Giessenburg

CONTACT

Telefoon: 0184-651653
Email: ofni.[antispam].@dedoetsekom.nl

Check het laatste nieuws via social media: